Dag 14 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

25 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

De wielen van de camper gaan rond en rond... Dat is wat we voornamelijk hebben gedaan met een rust moment op de Interislander. We vertrokken vanmorgen vroeg naar de boot, onze check in was namelijk al om 8 uur in Picton. Deze zou ons brengen door nog meer fjorden, open zee, veel wind en uiteindelijk in het grote wellington. Wauw, wat een stad.. Verkeerslichten, 3 baanswegen, overal borden. We hebben een poging gedaan om een kijkje te nemen in de stad, maar nee dat werd hem niet met onze grote vriend van 7,7 meter lang. Ga die maar eens parkeren zonder hem bij een bushalte neer te zetten.
En dooooorrrr! Gauw richting het noorden!
Onze monden vielen open toen we de dieselprijzen hier zagen. 50 dollar cent voor een liter, omgerekend: 30 euro cent! Koekoek oplichters van Nederland!
We spraken met een meisje wat diesel in onze camper deed, wat overigens ook bij de prijs inzat. Ze vertelde dat het de eerste koudere dag sinds tijden was. Ze was er blij mee in tegenstelling tot ons, maar dat veranderde al gauw hoe noordelijker we kwamen. Onderweg deden we een lesje plaatsnamen oplezen. Hallo zeg kon dat niet makkelijker? Parirua, Parapsraumu, Waiouru, Rangatauna, Pouwhakaura, gazomaarzouawa!

Vlak voor onze kampeerplaats zijn we nog even gestopt bij een informatie punt, weer max foldertjes en info over het Noordereiland verzamelen. Uiteindelijk aangekomen bij onze slaapplek. Weer zonder faciliteiten, alleen ons huis op wielen, dus zat!
Morgen ochtend staat er weer een stevige wandeling op het programma namelijk de Tongariro Crossing, waar we weer verwend worden door een prachtig uitzicht!