Dag 7 - Reisverslag uit Lowburn Ferry, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Lowburn Ferry, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

18 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Lowburn Ferry

Jaaaaaaa!!! Teken van leven aan de andere kant van de wereld! We hebben het bungee jumpen overleefd! Wat een ervaring! Deze kan van onze bucketlist. We zijn van een brug afgesprongen, de Kawarau Bridge. Die over de (je verwacht het niet) Kawarau river gaat.
Dit is waar het bungee jumpen is begonnen in een prachtig jaar namelijk 1988. Dus het had zo moeten zijn dat wij ons hier op 43 meter naar beneden lieten storten.

Jacky mocht eerst aan de heavy wheith Side! Totaal niet gespannen, maar als je dan eenmaal op het plankje staat en in de afgrond kijkt, gaan de gedachtes: waarom sta ik hier? Waar ben ik mee bezig? En nog wat kortsluitingswoorden, door je hoofd. Na het aftellen 3,2,1 toch maar head first naar beneden gesprongen. Vanaf dat moment is jacky's hoofd even uit gegaan.
Corné stond nog boven aan de light Side kant. Even lachen naar de camera voor een laatste foto en daar ging hij. Hij zette zelf zijn go pro camera aan en daar ging hij. Al bungelt aan een elastiek kwam hij beneden en werd hij in een bootje opgevangen door 2 kiwi's zoals ze de nieuw Zeelanders noemen.
Vol adrenaline mochten we door voor een avontuurtje op een wilde rivier. We hadden kennelijk nog niet genoeg spanning gehad!
We werden in wetsuits gehesen en een helm opgezet en daar gingen we.. Raftend gingen we weer richting Queenstown! We moesten de boot delen met een paar andere toeristen, waaronder 2 Duitsers die beter kuilen kunnen graven dan peddelen, en een gids. Super gaaf om te doen en met al de regen die is gevallen de afgelopen dagen nog ruiger! Wicked, zoals ze dat hier zeggen.
Weer op het vaste land zijn we even langs Fergburger gegaan. Daar schijnen ze de lekkerste hamburgers te hebben en staan mensen in de rij voor een half uur. Wij hadden geluk, na 10 minuten konden we hem proeven, wauw wat lekker! Helemaal na z'n dag!

Nog een klein beetje kilometers maken vandaag richting Wanaka. Waarschijnlijk belanden we weer op het plekje langs het meer waar we eerder stonden, alleen zal het wat natter zijn!