Dag 5 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

16 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dag 5, wat leuke feitjes: 4 flessen wijn verder, over de 1000 kilometer gereden vandaag en meer dan 1400 foto's gemaakt.

We begonnen de dag droog, maar dat veranderde al snel toen we om 10:00 uur de haven verlieten van Manapouri. Het eerste boottochtje duurde 50 minuten daarna mochten we voor 3 kwartier in de bus zitten met een gezette gekke vrouw als chauffeur en gids. Ze had al om kwart voor 10 smorgens een Magnum in d'r mond! Dan kun je gokken naar haar postuur :). Ze bracht ons via een hoog gelegen regenwoud, naar prachtige uitkijk punten en naar de volgende boot. Op naar de Doubtful Sounds. Wat een wereld, vroeger bleken dit "gewone" bergen te zijn wat inmiddels een paar jaartjes later wat meer onder water is komen te liggen. De bergen waren niet te zien je zag alleen maar bemoste bossen en watervallen. Omdat het heel de dag regende leverde dit onwijs veel watervallen op. Het is trouwens knap om hier te zijn als het droog is, want deze plaats staat in de top 3 natste plekken ter wereld.
We hebben nog wat zeeleeuwen onderweg mogen zien. Helaas waren de dolfijnen en pinguïns op!
Om 17:15 uur stonden we weer aan wal. Na een camping te hebben gevonden in Te Anau zijn we met onze zwabberende zee benen pizza gaan eten in het stadje. T leek wel of we al een week niet hadden gegeten. Wat was dat lekker!
Met een volle buik naar bed!
Morgen op tijd op voor de Milford Sounds voordat de touringcars vol wild schietende Japanners er zijn!