Dag 2 - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

13 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Cromwell

Vandaag hebben we ongeveer 300 km gereden en zijn we helmaal tot Cromwell gekomen. Een behoorlijk stukje!

Vanmorgen werden we vroeg wakker. Om half 8 stond Corné al een lekker eitje te bakken. Na het ontbijt, afwas en een heerlijke douche zijn we op pad gegaan richting Lake tekapo. Jacky mocht voor t eerst op de linkerweghelft gaan rijden. Na ongeveer anderhalf uur rijden waren we bij het grote heldere meer! Wat een prachtig uitzicht. We hebben de camper neergezet aan de oever en hebben hier geluched en een poosje in de zon gezeten. Wat ging dat hard in het zonnetje! Na 10 minuten stonden onze korte broeken in ons lijf gebrand.
Na een uurtje zijn we verder gereden naar Lake Pukaki. We dachten dat tekapo mooi was, maar dit meer is nog mooier met de witte toppen van de bergen op de achtergrond. Wauw!
Tijd om nog wat kilometers te maken. Het ging iets minder snel, we reden door allemaal bergen! De een nog hoger dan de ander. We kunnen wel foto's blijven maken van de omgeving! Op een gegeven moment zagen we weer een meertje opduiken! Dit werd de locatie waar we zouden gaan "wild kamperen", hoe wild t ook mag zijn met z'n grote kamper! We hebben de kamper neergezet en we zijn rondje gaan joggen! Wat een hitte! Snel terug om een plons te maken in het meer! Een heerlijke verkoeling, want het water was niet heel warm.
We hadden weer heerlijk zelf gekookt en hebben zitten eten aan het water! Vervelend weer!