Dag 16 - Reisverslag uit Hinuera, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Hinuera, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

27 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Hinuera

Jihhhhaaaa, wakker geworden op de boerderij, tussen de paarden, geiten konijnen en nog wat andere dieren. Op naar de Waitomo Caves waar nieuwe dieren hangen, plakken of liggen te wachten op ons. We kregen een wetsuit met bijpassende net zo charmante schoenen en een modieuze rode helm. We stampte hiermee in een bijna uit elkaar vallend busje en dat bracht ons bij een heuvelachtig weiland. Dat moet een geweldig uitzicht hebben gegeven 7 kneusjes met volle uitrusting, in de brandende zon en een soort zwemband wandelend in een weiland tussen de schapen!
Na een paar heuvels verder gingen we een bos passage in en daar lag de grot Anna. Voor deze ene keer had Corne toestemming om een andere grot in te gaan.
Daar gingen we.. Wandelend, bukkend, kruipend door de grot waar we gelukkig de lichtjes op onze helm aan mochten. We maakte voor het eerst kennis met de glowworms en het bleken maar gekke beesten te zijn. Ze leven 9 maanden, maken een soort slierterige bende en wachten tot er een mug in vliegt. Alleen het leukste is na 9 maanden worden ze zelf een soort mug en vliegen ze in hun eigen families web waardoor ze worden opgegeten. Wat een beesten! De wormen hebben een chemisch stipje ergens in het midden van hun lichaam wat licht geeft. Daar lagen we dan in onze zwemband in een treintje achter elkaar en starend naar het plafon waar al die lichtjes hingen.
Het leek net of we even in de Efteling waren. Om het sprookjesachtige gevoel door te zetten zijn we naar de Hobbit movie set gegaan! Hoe leuk is dat, de gehele set stond er nog precies zo bij. Onze guide Berth nam ons 2 uur mee door Hobbiton om alle stukjes van de film uit te leggen. Het leuke was, Berth was z'n fan van de film dat ze vanuit Amerika naar Nz is verhuisd. Zo enthousiast vertelde ze het ook. Aan het eind van de rondleiding kregen we een echt hobbit biertje. 2 kilometer van Hobbiton zijn we beland op een camping tussen de groene heuvels met een uitzicht, helllo! De regen zag je eraan komen, de eigenaars, boertjes, waren er zoooo blij mee! Zulke lieve mensen. we hebben een privé plek gekregen naast z'n schuur zodat we uit de wind staan met onze grote wagen, omdat ze heavy rain verwachten en mogen zelfs naar de wc in hun huis. En dat voor 6 euro met z'n 2!
Het weer voor de komende dagen zal weer warm zijn, ieder geval beter weer dan in Nederland. :)