Dag 12 - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

23 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

2500 kilometers verder en we worden wakker tegen de rand van het Abel Tasman national park, in Marahau met geweldige vogel geluiden. Die zouden we wel elke dag als wekker willen hebben.
Vandaag begonnen we met een warme 6 minuten douche. Dit was even wennen voor Corné aangezien hij er altijd een half uur onder staat! Daarna werden we in de water taxi gezet die ons naar torrent bay bracht waar we een wandeling van 2 uur en 15 minuten gingen maken door een mooi stuk bos. Gelukkig hadden we het tempo er weer goed in zitten en hadden we tijd over om van een verlaten goud kleurig strand met helder blauwe zee te genieten. We hebben ons flink laten beschijnen door het gat in de ozon laag. Corné z'n grote vrienden waren er ook weer, de zandvliegjes! Ze krijgen al echt een band en hij krijgt steeds meer rode vlekjes rond zijn enkels. Gelukkig verdrijft de Deet ze, maar dan moet je het wel gelijk opsmeren! :)
Na het relaxen op het strand konden we weer in de boot op weg naar onze kajak. In onze kajak maakte we kennis met een kolonie zeeleeuwtjes. De kleintjes hoorde je schreeuwen om hun mama's. Super schattig!
We vaarde langs verlaten strandjes en langs een paar albatros groepen. Die wil je niet tegen je hoofd aan hebben vliegen, wat een gevaartes!
Na 3 uur peddelen kwamen we weer aan op het strand waar onze camper stond. We zijn met onze zand voeten naar Kaiteriteri gereden. Wat klinken die plaatsnamen toch mooi. We kwamen in een nieuwe mooie baai met een mega grote camping! 450 plaatsen! Maar daar merkte we niets van, want we kregen van de Nederlands sprekende receptionist een grote plek vlakbij het strand. Top plek!

Mooie samenvatting: heerlijk weer, 8 kilometer gereden vandaag, 7 kilometer gelopen en 16 kilometer gevaren.
Op naar Picton morgen want we gaan ons vast klaar maken voor de overtocht!