Dag 9 - Reisverslag uit Camerons, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Camerons, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

20 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Camerons

We zijn net aangekomen op een doc camping plaats. Dat betekend een kampeerplaats waar niet veel is. Alleen een toilet en een waterkraantje is er. We staan weer aan een mooi groot meer waar veel mensen voor hun rust komen.
De ingang er naar toe is al sprookjesachtig, een weg die helemaal begroeid was met bomen mos en varens. Als je het kampeer terrein op komt moet je een briefje invullen met je gegevens en in het zakje geld doen voor je verblijf. Dit gaat natuurlijk nooit helemaal naar waarheid! Je kunt het vergelijken met de zelfscanner van de Ah!

Vanmorgen besloten we om even een stukje te gaan hardlopen naar het strand, want we hebben weer de kust bereikt. Even de beentjes los gooien van gister, want wat waren die stijf na al het geloop! Na het douchen hebben we de camper weer vol en leeg gegooid.

Op naar de gletsjers! De fox gletsjer was als eerst aan de beurt. Wat een bonk ijs tussen de bergen! Een betere omschrijving kunnen we het niet geven. Ook de Franz Jozef was een bonk ijs, maar deze lag wat verder weg. Na 45 minuten lopen bereikte we hem door het regenwoud en watervallen partijen.

Daarna moesten er weer kilometers gemaakt worden, dit keer op de weg! Zo kwamen we op deze plek terecht. Wat zullen wij weer heerlijk slapen na een paar glazen wijn en biertjes verder.