Dag 8 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jacky&Corné - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Jacky&Corné

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wat gaat t toch snel. Dag 8 zit er alweer op en we zijn op 1/3 deel van Nieuw Zeeland.
Vannacht heeft het flink geregend en is onze camper flink heen en weer geschut door de wind. Het leek wel een boot.
Vanmorgen vroeg zijn we naar Wanaka gereden om daar een klim van 16 kilometer lang te maken, genaamd Roys Peak. Wat een tocht.. Alles liep stijl omhoog, onze kuiten liepen al snel vol. Jacky's kortsluitwoorden waren wederom deze dag aanwezig. Na 2 uur en 41 minuten bereikte we de top! Waar een prachtig uitzicht was. We hebben daar even gezeten, maar het werd al snel koud tussen de wolken.
De terug reis naar beneden ging een stuk vlotter. Waar we een hoop uitgeputte gezichtjes tegen kwamen, wat een genot! Uiteindelijk hebben we er 4 uur en 19 minuten over gedaan. Wat bleek deze route nam eigenlijk 6 a 7 uur in beslag. We vonden het al gek dat we de mensen met pro uitrusting inhaalde en ver achter ons lieten.
Eenmaal beneden waren we opgelucht!
Na even uitpuffen zijn we door Wanaka richting Haast gereden. Daar zijn we een aantal keer gestopt voor wat hoogtepunten op de route. Hier maakte we aangenaam kennis met DE zandvlieg. Wat een vervelende en nare beestjes. We blijven er nog even last van hebben tot na de gletsjers. Fijn!
Vanavond is ons campertje verboden terrein voor onze nieuwe vrienden we sluiten ons op! :)